Ekonomi

Fox’un reklam gelirleri siyasi harcamaların azalması ve hisselerin düşmesiyle düşüyor

Fox Corp, siyasi reklam harcamalarının azalması nedeniyle reklam gelirlerinde %20’lik bir düşüş yaşadı. Bu düşüş özellikle 2022 ara seçimlerinden yararlanamayan televizyon kanallarında hissedildi. Düşüşe rağmen Fox’un reklam gelirleri, 31 Aralık’ta sona eren ikinci çeyrekte 2 milyar dolara ulaşarak analistlerin 1,96 milyar dolarlık tahminlerinin biraz üzerinde gerçekleşti.

Yayıncının hisseleri, kısmen reklam harcamaları ve spor programlarının geleceğine ilişkin belirsizlik nedeniyle %6 düştü. Geçtiğimiz yıl Amazing Bowl’u yayınlayan Fox, Disney’in ESPN ve Warner Bros. Discovery ile iş birliği yaparak gelecek sonbahar sezonunda bir spor yayını hizmeti başlatarak toparlanmaya çalışıyor. Ancak bu ortak girişimle ilgili ayrıntıların olmayışı yatırımcıların olumsuz düşüncelerine katkıda bulundu.

LSEG verilerine göre şirket, analistler tarafından tahmin edilen 4,20 milyar doların biraz üzerinde, üç aylık toplam 4,23 milyar dolar gelir bildirdi. Düzeltilmiş bazda Fox’un kazancı, hisse başına 34 sent olarak 13 sentlik beklentilerin üzerinde gerçekleşti.

Fox’un yayın ağı da, tüketicilerin video yayın hizmetleri lehine ağ TV paketlerini giderek daha fazla terk etmesi nedeniyle, sektör çapında bir kablo kesme sorunuyla boğuşuyor. Bu trend, pazarlamacıların reklam harcamalarını yayın ve dijital platformlara kaydırmasına neden oldu.

Siyasi reklam harcamalarındaki mevcut düşüşe rağmen bu yıl, Kasım ayında yapılacak cumhurbaşkanlığı seçimi öncesinde 2020’deki son seçime kıyasla yaklaşık %30 oranında artması bekleniyor. Insider Intelligence tarafından hazırlanan bir rapora göre TV medyasının reklamcılık için birincil platform olmaya devam etmesi bekleniyor.

InvestingPro İçgörüleri

Fox Corporation (NASDAQ:FOXA) değişen reklamcılık ve yayıncılık ortamında ilerlerken, bir dizi değerli finansal ölçüm ve yönetim stratejisi, şirketin dayanıklılığı ve gelecekteki beklentileri hakkında fikir veriyor. InvestingPro’ya göre Fox Corp yönetimi, hisseleri aktif olarak geri satın alarak şirketin giderlerine olan inancını gösteriyor. Bu strateji, şirketin yüksek hissedar getirisini vurgulayan ve getiri arayan yatırımcılar için cazip olabilecek InvestingPro İpucu ile uyumludur.

InvestingPro’nun bilgilerine göre Fox Corp’un piyasa değeri 14,3 milyar dolar, F/K oranı ise 13,67. Şirketin 1Ç 2024 itibarıyla son on iki aya ilişkin düzeltilmiş F/K oranı 8,39 olup, bu da tarihsel ortalamasına göre daha olumlu bir değerlemeye işaret ediyor olabilir. Ayrı olarak, Fox Corp’un aynı dönemdeki gelir artışı %5,71 olarak gerçekleşti; bu, şirketin reklam endüstrisindeki mevcut zorluklara rağmen satışlarını artırma yeteneğini yansıtıyor.

Bu finansal ölçümlere ek olarak, InvestingPro Tip, Fox Corp’un üst üste 3 yıl boyunca temettüsünü artırdığını ve bunun da hissedarlara dengeli getiri sağlama taahhüdünü gösterdiğini belirtiyor. İstikrarla ilgilenen yatırımcılar için Fox Corp’un genel olarak düşük fiyat oynaklığıyla işlem yaptığı ipucu güven verici olabilir.

Fox Corp’a yatırım yapmayı düşünenler için, yatırım kararlarına daha fazla bilgi verebilecek 16 ek InvestingPro İpucu bulunmaktadır. Bu ipuçlarına erişmek için 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirimden yararlanın. “SFY24” veya 1 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde %10 ek indirim “SFY241Kupon kodunu kullanabilirsiniz.”

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

sindirgihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu